לאחר אישור תיקון עילת הסבירות: האנרכיה מתגברת

    אבי יעקב 3 Comment on לאחר אישור תיקון עילת הסבירות: האנרכיה מתגברת

    התפרעויות נרחבות בבירה מצד אלפי אנרכיסטים מגוש השמאל הקיצוני. חסימות כבישים, אלימות נגד שוטרים, פריצת גדרות הכנסת, ושיבוש הגישה לבתי החולים. לפיד: "המאבק לא נגמר, הוא רק התחיל". המפכ"ל הנחה את השוטרים לפנות בכוח את חסימות הכבישים. במקביל בת"א, צירים ראשיים חסומים לתנועה עקב ההפגנות

    צילום: פלאש 90
    8:09
    07.05.24
    חדשות קול חי No Comments on החלה פעילות צה"ל ברפיח; שני לוחמים נפלו במטולה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר אישור התיקון לעילת הסבירות במליאה בקריאה השניה והשלישית, מחאת השמאל מתגברת ומאיימת להשבית ולפרק את המדינה.

    מפגיני שמאל מול משכן הכנסת בקריאות זועמות "בוז בוז", ניסיונות לפרוץ גדרות מחוץ לכנסת. מאות שוטרים, מכת"זיות, פרשים ואלות במקום, מנסים לפזר את המתפרעים, ללא הצלחה עד כה. 15 מפגינים נעצרו ו3 שוטרים נפצעו. המפגינים חוסמים לחלוטין את כביש בגין והחלו בצעדה לכיוון רחוב קפלן, להפגנה המרכזית. המפכ"ל שבתאי הנחה את השוטרים לפנות בכוח את כביש בגין.

    בדקות האחרונות המשטרה החלה בפיזור מפרי הסדר שחוסמים כעת את כביש בגין במקטע שבין מחלף קרית משה למחלף גבעת מרדכי, בשני הכיוונים. לאחר שמפרי הסדר במקום לא נשמעו להוראות השוטרים, החל שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר ובכוח סביר לפיזור המוחים ופתיחת הציר לתנועה.

    משטרת ישראל מסרה כי "מחובתה של משטרת ישראל לאפשר לכל אדם את חופש המחאה בגבולות החוק וכך היה היום ומזה תקופה ממושכת בירושלים. חופש המחאה אינו החופש לפגוע בשוטרים, אינו החופש לחסום צירים ראשיים ואינו החופש להפר את החוק והסדר ברגל גסה ולפגוע בציבור רב של משתמשי הדרך. חסימת ציר ראשי בירושלים לזמן ממושך היא הפרת סדר בוטה והיא טופלה בכל הכלים והאמצעים שיש ברשות המשטרה לפיזור הפרות סדר. לצערנו הידברות, אזהרות וניסיונות שהיו לפינוי מפרי הסדר היום אחה״צ בציר בגין ללא הואילו. לכן בוצע שימוש במכת״ז ובהמשך כשזה לא הואיל בוצע שימוש גם בבואש. מי שלא רוצה להירטב או להיעצר -לא חוסם ציר ראשי, נשמע להוראות השוטרים ומוחה כחוק".

    "אנו מגבים את כל השוטרים שפעלו במחאות והפרות הסדר בירושלים במהלך היום, בהם גם לוחמי מג״ב, פרשים, מפעילי מכת״ז ועוד שפעלו לאפשר מחאה במשך שעות ארוכות, להכיל ככל שניתן הפרות סדר, ולהגיב בנחישות היכן שמפרי סדר החליטו לחסום עורק תחבורה מרכזי בבירה ולהשליך לעברם חפצים. חלק מהדיווחים והפרסומים ברשת בנושא הפרות הסדר, הסתירו במכוון את התנהלות אותם מפרי סדר ששוקפה בצורה בהירה לכלי התקשורת ולציבור לאורך היום בהרחבה ועם ויזואליה. צר לנו על הניסיון של חלק מכלי התקשורת וחלק מהצייצנים ברשתות החברתיות, להכפיש ולהטיל דופי פעם אחר פעם, במי שפעל היום שעות רבות לאלפים רבים למחות כחוק, במקום לגנות ולהוקיע את מי שהחליט להפוך מחאה להפרת סדר והתפרעות אלימה בניגוד לחוק. גם רעשי רקע אלו, לא ירפו את ידי המשטרה מהמשך ביצוע תפקידה ללא משוא פנים במדינת חוק. נמשיך לאפשר לכל אדם לממש את זכותו לחופש הביטוי כחוק, ולהבטיח שלא יהיה מי שינצלו לפגוע בזכויותיהם הבסיסיות האחרות של אזרחי ישראל".

    כתבנו אבי גדלוביץ דיווח ב'מהדורה המרכזית' מהנעשה בהפגנה בתל אביב, האזינו לדיווח המלא

    Anti-overhaul activists block a raod during a protest against the government's judicial overhaul, near the Knesset, the Israeli parliament in Jerusalem, on July 24, 2023. Photo by Chaim Goldberg/Flash90 *** Local Caption *** כביש הפגנה ירושלים כנסת מפגינים כוחות מעצר

    פלאש 90

    מוקדם יותר, הודיעה דוברות הכנסת, כי פעילי שמאל פרצו את הגדרות למשכן הכנסת ונכנסו למתחם הסטרילי. הפעילים הגיעו חמושים בכלי פריצה וכוח של משטרה מנע מהם את הגישה למתחם לאחר שהצליחו לפגוע בגדרות.

    בתל אביב מתקיימת בשעות אלו הפגנה גדולה והמשטרה מפרסמת את הסדרי תנועה בעיר: לפני זמן קצר נחסמו הרחובות הבאים לתנועת כלי רכב:

    רחוב קפלן נחסם מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים. צומת קפלן דרך מנחם בגין נחסם לצפון ולדרום (כולל השיקועים).

    רמפות גשר השלום נסגרו לצפון ולדרום (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20). צומת יגאל אלון – השלום נחסם למערב.

    נחסם צומת יגאל אלון- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ). נחסם צומת השלום- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו מזרחה).

    צומת השלום – עליית הנוער נחסם למזרח. צומת יגאל אלון – השלום נחסם לדרום. צומת יגאל אלון – תובל נחסם לצפון. צומת יצחק שדה – המסגר נחסם לצפון.

    לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר. נחסמו הרחובות יגאל אלון לכיוון עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק (התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים).

    עקב החסימות ייתכנו עומסי תנועה גדולים ברחבי המחוז. החסימות יעודכנו באפליקציית waze

    יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים בחסימות ולהשתמש בדרכים חלופיות.

     

    ובמקביל; עשרות טייסים הודיעו לאחר אישור החוק למפקדיהם שהחליטו להפסיק להתנדב מיידית.

    ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר לאחר אישור החוק: "זה יום עצוב. יום של חורבן הבית. יום של שנאת חינם. אני מסתכל על הקואליציה חוגגת ושואל, מה אתם חוגגים? את זה שאתם מפרקים את המדינה היהודית שיש לנו? את זה שאנשים ששירתו יחד במילואים שלושים שנה מבטלים את המפגש השנתי כי הם יודעים שזה ייגמר רע? הממשלה הקיצונית הזו מתחבקת ומצטלמת כדי לחגוג את הרגע שבו הם גרמו לזה שכבר לא אנשים אחים אנחנו. חוגגים את הרגע שבו הצליחו לזרוק לפח האשפה של ההיסטוריה את כל מה שמחבר בינינו".

    "ראינו היום מופע חולשה של נתניהו שלא היה כדוגמתו מעולם. אין ראש ממשלה בישראל. נתניהו הפך לבובה על חוט של קיצונים משיחיים. פגשתי השבוע רופאה צעירה, עובדת במיון ילדים, יש לה ארבעה ילדים משלה. דיברה איתי בכאב על זה שהיא כבר לא בטוחה שהעתיד שלה הוא כאן. ברכותי לקואליציה – ניצחתם אותה. בדמוקרטיה לפעמים אתה מפסיד ולפעמים אתה מנצח. כולנו מקבלים את זה. אלא שמה שקרה פה היום הוא לא במסגרת הדמוקרטיה. זה משהו אחר. זו שבירה מוחלטת של כללי המשחק".

    "הכללים ברורים – או שהם היו ברורים שבעים וחמש שנה – לממשלה ולקואליציה מותר להחליט לאיזה כיוון המדינה הולכת, אבל היא לא יכולה לבטל את אופי המדינה. היא לא יכולה להחליט שישראל היא כבר לא דמוקרטיה, לא ברוב של 64, ולא ברוב של 80, וגם לא ברוב של 119. זו משמעות החוק שעבר היום. ביטול האיזונים והבלמים, ביטול הפרדת הרשויות, ביטול שומרי הסף, ביטול כל המנגנון החיסוני של הדמוקרטיה הישראלית. זה לא נצחון של הקואליציה – זו תבוסתה של הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו לא נוותר להם. אנחנו לא נכנע. אנחנו לא ניתן להם להפוך את ישראל למדינה פגומה, לא דמוקרטית, שמנוהלת בידי שנאה וקיצוניות".

    "לא הם יחליטו מתי מסתיים המאבק שלנו, אנחנו נחליט. לא הקיצוניים יקבעו באופן חד צדדי איך נראה העתיד של הילדים שלנו. הם שלנו, ואנחנו נחליט. לא הם יקבעו באופן חד צדדי איך תיראה מדינת ישראל, זו החלטה שנעשה ביחד – בממשלה הבאה. בממשלת הרוב הישראלי, שתשאיר בחוץ את המיעוט הקיצוני. הממשלה הזו יכולה לנצח את הקרב, אבל לא את המלחמה. ישראל לא תהפוך להונגריה ולא לפולין. זה לא יילך. כבר מחר בבוקר אנחנו נעתור לבג"ץ נגד החקיקה הנפסדת הזו, נגד הביטול החד צדדי של האופי הדמוקרטי של מדינת ישראל, ונגד הדרך האנטי-דמוקרטית והדורסנית שבה נוהלו הדיונים בוועדת החוקה. אין פרוצדורה עקומה, אלימה, משונה וחסרת תקדים כמו הקרקס הגרוטסקי שניהל רוטמן בוועדת החוקה. ככה לא מקיימים דיון על שינוי של חוק יסוד שנוגע לעצם השיטה המשטרית שלנו. למעשה, בעולם תקין ככה לא היו נותנים לנהל דיון על נקניקיות בוועדת המשנה לענייני נקניקים של וועדת הבריאות".

    "אני קורא מפה לגיבורים ולגיבורות של המחאה. אל תאמינו למצהלות השמחה המזוייפות. תאמינו לעצמכם. תאמינו לקול הצלול והברור והחזק שלכם. תאמינו שהעתיד הוא של מי שלא מוותר לעולם. אני קורא מפה לאנשי המילואים, ללוחמים ולטייסים שליבם נשבר היום. הייתי ראש ממשלה. אני מכיר את היכולות שלכם, את ההקרבה שלכם, את המסירות שלכם למדינת ישראל ולבטחונה. חכו, תנו לבג"ץ לדון בחוק ורק אז תחליטו את ההחלטה הקשה מכל. אל תפסיקו לשרת, אל תפגעו בכשירות צה"ל ובמוכנות שלו, כל עוד אנחנו לא יודעים מה תהיה הפסיקה".

    "אנחנו לא מרימים ידיים ולא מוותרים. זה מה שיקבע את גורלה של המדינה שבורת הלב שלנו. זהו המשבר הלאומי הגדול והמסוכן ביותר שאיתו התמודדנו. הוא לא קרה בגלל אויבינו, אלא בגלל ממשלה קיצונית של אכפת לה מהכלכלה, לא מהמשכנתאות, לא מהיחסים עם העולם ולא מהקרע בעם ישראל. אין אזרח שלא ירגיש בכיסו את הנזק הכלכלי של היום הזה. אין ישראלי שפרנסתו לא תיפגע. המשבר הזה מאיים לפרק אותנו כי יש פה ממשלה קיצונית שרוצה להגיד שהיא ניצחה, אפילו אם המחיר הוא שכולנו מפסידים. היא לא ניצחה, מפני שהמאבק לא נגמר. הוא רק התחיל".

    ממטה המאבק נמסר: "ממשלת החורבן הכריזה מלחמה חזיתית על מדינת ישראל. כלכלת ישראל, צבא ההגנה לישראל, החברה הישראלית – כולם הפכי היום יעד להתקפה ישירה של ראש ממשלה מסוכן וקואליציה חולנית. אבל ישראל לא תהפוך לדיקטטורה. אנו, אזרחי ישראל, נמסור את נפשנו להצלת המדינה. וננצח. בימים הקרובים ובחודשים הקרובים ניקרא כולנו אל הדגל, ונתייצב. תחי מדינת ישראל".

    מרכזי המחאה, מובילי 'כוח קפלן' מסרו לאחר ההצבעה הדרמטית: "מדינת ישראל עוברת לתקופה השחורה מהקמתה, ממשלת חורבן הבית הכריזה מלחמה נגד אזרחיה, נגד הדמוקרטיה ונגד מגילת העצמאות. נמשיך במאבק עיקש שרק יילך ויחריף ובסופו ישראל תשוב להיות דמוקרטיה. כל ישראלי וישראלית שיצאו להילחם על הבית הם גיבורים וגיבורות. אתם מצילי הבית, נושאי לפיד המדינה היהודית והדמוקרטית. בזכות התנועה הדמוקרטית חסרת התקדים ישראל תישאר דמוקרטיה, מדינת ישראל שייכת לעם ישראל ולא למשטר מלוכני. כעת נדרש מכולנו להגביר הילוך, להאבק כמו שלא נאבקנו עד כה. להגן על שומרי הסף ועל שלטון החוק – בגופנו. מדינת ישראל תהא מושתתה על ערכי השוויון והחופש, אנו נדאג לכך. מרימים ראש – יוצאים להגן על הבית! אל תתבלבלו – רק התחלנו".

    תנועת "דרכנו", בשיתוף עם התנועה הדמוקרטית האזרחית, הגישה בדקות אלו בבית המשפט העליון עתירה לבג״ץ, בדרישה לביטול החוק המבטל למעשה את עילת הסבירות. העתירה עוסקת בפגיעה האנושה באושיות הדמוקרטיה הישראלית ובהליך החפוז והדורסני שאיפשר את מעבר החוק בכנסת. העתירה מבקשת מבג"צ להוציא בדחיפות צו ביניים, שישעה לאלתר את התיקונים לחוק יסוד: השפיטה. יו״ר דרכנו, יזהר שי אמר כי: "שמותיהם של הח"כים שהצביעו היום בעד החוק שנועד לקעקע את יסודות הדמוקרטיה הישראלית ייזכרו לדיראון עולם. יום אחד הם ינסו להכחיש, להשכיח, לתרץ, לספר סיפור אחר. אבל ההסטוריה תזכור אותם לנצח וגם אנחנו. בושה!"



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      למה להביא את השטויות האלו של לפיד, בליל מילים אנטישמי, מרעיל ומטומטם!!!

    2. 2

      מי שיזכר לדראון עולם כשההיסטוריה תתייחס להיסטריה המטורפת תוצאה של הסתה מטורפת, הם אלו שארגנו אותה, בראש וראשונה זה הדמגוג הראשי – יאיר לפיד, שאינו מתבייש לעמוד ולקונן ולפעור את פיו הגדול בדמגוגיה מטורפת – כאשר הוא בעצמו מצוטט כמתנגד לעילת הסבירות, כאשר אין בר דעת שחושב ש"עילת הסבירות" שאינה קיימת בהרבה מערכות משפט, היא כזו בעלת משמעות אנטי דמוקרטית!

    3. 1

      כמה רעל יכול להיות בתוך בנאדם אחד???? חוץ ממילים נוראיות כמו הרס וחורבן ושנאה ופילוג ועוד אוצר של רוע של מילים(שהוא בעצמו כ"כ משתדל בעקביות ובשיטתיות לייצר בחברה), אה, וגם "הרס הדמוקרטיה". המילה דמוקרטיה שהוא חוזר עליה כמו מנטרה, בכל פוסט או נאום יותר מ10 פעמים, לשדר לכולם כמה הוא חושב חיובי, הוא בצד הטוב, ובגאוניות מגמתית של ציר הרשע הוא זורע שנאה, פילוג, התנגדות אלימה, ומביא ציבור שלם לסף איבוד שליטה מהבנה מעוותת שלקחו לו את החיים! עוד רגע חורבן העולם והכל מותר! כמה קיצוני אפשר להיות??? וכמה מטומטם אפשר להיות כדי להסכים עם כזו אג'נדה מטורפת? אלה הטייסים? העלית והעידית של החברה הישראלית? הצילו! משיח!